Een cliëntenraad zorgt dat uw rechten als cliënt worden nageleefd. In de cliëntenraden zitten cliënten en familieleden van cliënten. Zij geven het bestuur gevraagd en ongevraagd advies op allerlei zaken die spelen. Bijvoorbeeld een reorganisatie, gezondheid, hygiëne, geestelijke verzorging en ontwikkelingen in de ouderenzorg. Het bestuur moet bij haar beslissingen rekening houden met het advies van de cliëntenraad.
De cliëntenraad heeft - om goed te functioneren - een aantal rechten:
Bij Amstelring zijn meerdere cliëntenraden actief:
De centrale cliëntenraad behartigt de belangen van cliënten bij beleidsonderwerpen die voor heel Amstelring gelden. Deze raad werkt zelfstandig en overlegt 8 tot 10 keer per jaar met de raad van bestuur en 2 keer per jaar met een delegatie van de raad van toezicht.
De voorzitter is mevrouw S.M.S. Melkman.
Bereikbaar per e-mail via: smelkman@amstelring.nl.
Elk huis van Amstelring heeft een eigen cliëntenraad, die de belangen van cliënten in die locatie behartigt. De cliëntenraad volgt het lokale beleid en adviseert het management van de locatie gevraagd en ongevraagd. Heeft u vragen voor de cliëntenraad in uw locatie? Neem dan contact op met de receptie ter plaatse. Bekijk hier alle huizen van Amstelring.
1. Cliëntenraad Thuisbegeleiding
De cliëntenraad Thuisbegeleiding behartigt de belangen voor cliënten die een vorm van Thuisbegeleiding krijgen. De raad houdt zich op de hoogte van het beleid en adviseert het management van Amstelring Thuisbegeleiding gevraagd en ongevraagd.
2. Cliëntenraad Wijkzorg
De MedezeggenschapsRaad van Amstelring Wijkzorg behartigt de belangen voor cliënten die wijkzorg krijgen. Ook deze raad volgt de ontwikkelingen en geeft advies aan het management van Amstelring Thuiszorg gevraagd of ongevraagd."
3. Cliëntenraad Dagbesteding
De cliëntenraad Dagbesteding behartigt de belangen voor cliënten die een vorm van dagbesteding krijgen. De raad houdt zich op de hoogte van het beleid en adviseert het management van Amstelring Dagbesteding gevraagd en ongevraagd.
Een cliëntenraad is niet bedoeld voor het afhandelen van klachten
Cliëntenraden zijn er niet voor klachtenafhandeling. Ook niet voor het bemiddelen bij klachten. Heeft u een klacht? Doe dan een beroep op een klachtondersteuners. Of maak gebruik van de klachtenregeling van Amstelring.