Een goede bril is goud waard “Zo’n 25 jaar geleden startte mijn vader het bedrijf. Van huis uit opticien, werkte hij al jaren op internationaal niveau in de brilmonturen. Mijn moeder was werkzaam in een verzorgingshuis. Bewoners vroegen haar regel- matig: ‘Uw man werkt toch in de optiek, kan hij misschien even naar mijn bril kijken?’ Door deze hulpvraag, van mensen die niet meer zelfstandig naar de opticien in de winkelstraat konden, ontstond het idee de opticien naar hen toe te brengen. Een praktische oplossing die ook mij inspireerde om Optiek te gaan studeren.” Goed zien maakt blij “Inmiddels voorzien we landelijk nog steeds in die behoefte en het is dankbaar werk,“ vertelt Edward. “Je maakt iemand blij door hem of haar weer goed te kunnen laten zien.” Hij hoort regelmatig dat mensen zich bezwaard voelen om kinderen of mantelzorgers te vragen voor vervoer naar de opticien: “Het is zo waardevol om een bepaalde vorm van zelfstandig- heid te kunnen behouden. De opticien bellen voor een afspraak aan huis is dan een uitkomst.” Opticien aan huis GEMAK AAN HUIS 20 De toegevoegde waarde van de opticien die bij u aan huis komt, is groot. Het is niet alleen makkelijk, ook het advies voor beter zicht wordt toegespitst op de thuissituatie. Edward van de Sande vertelt over de Nederlandse Huisopticiens.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=