Ik woon buiten het werkgebied. Kan ik dan toch van een dienst gebruikmaken?
Dat hangt af van de samenwerkingspartner, sommige diensten aan huis hebben een landelijke dekking of een regionale. Wij informeren u hier graag over. U kunt contact opnemen via 020 - 333 5100.
Kan de kapper ook ’s avonds bij mij thuis komen?
Ja, de kapper kan ook 's avonds bij u komen. Geef uw voorkeur op bij uw aanmelding; u betaalt hetzelfde tarief als overdag. Kijk voor meer informatie op de pagina over de Kapper aan huis.
Ik wil een pedicurebehandeling aanvragen, maar ik heb suikerziekte. Is dat een probleem?
Dat is geen probleem. Een aantal van onze pedicures is gespecialiseerd in diabetes- en reumabehandelingen. Kijk hiervoor op de pagina over de Pedicure aan huis.
Kan ik een dienst aanvragen voor familieleden of kennissen?
Als u op hetzelfde adres woont, kunt u voor een familielid met voordeel een dienst aanvragen. Als de dienst bestemd is voor iemand woonachtig op een ander adres, dient deze persoon zelf een lidmaatschap af te sluiten. Wij bemiddelen uitsluitend voor onze leden.
Kan ik van elke dienst gebruikmaken?
Ja, u kunt van alle diensten gebruik maken. Ongeacht uw leeftijd en zonder indicatie. Als lid ontvangt u voordeel!
Hoe snel kan ik mijn eerste maaltijden krijgen?
Als u belt voor een maaltijdbezorging, wordt u binnen 2 werkdagen teruggebeld door de dienstverlener over de bezorging. Spoedbestellingen zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld na ontslag uit het ziekenhuis.
Mijn man is diabeet en ik moet zoutarm eten. Zijn daar ook maaltijden voor?
Ja. De Vriesverse maaltijden aan huis hebben veel verschillende dieetmaaltijden. Variërend van natriumbeperkt tot vetbeperkt. Maaltijden geschikt voor diabeten, vegetarische maaltijden en maaltijden met het Halal-keurmerk.
Mijn moeder kan de maaltijden niet zelf meer in de vriezer leggen. Kan de bezorger dat doen?
Ja. De chauffeurs zijn zeer bereidwillig en gewend om te gaan met ouderen en beperkingen. Zo worden bijvoorbeeld cliënten die tijd nodig hebben om naar de deur te lopen weleens vooraf door de chauffeur opgebeld vanuit de auto zodat men daarvoor de tijd kan nemen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de chauffeur langskomt?
Als u daar vooraf geen afspraken over heeft gemaakt (bijvoorbeeld indien niet thuis: bij de buren afgeven), zal de chauffeur een kaartje in de bus doen waarop staat dat hij is langsgeweest. Afgeven bij de buren is mogelijk na overleg.
Wat is het verschil tussen een à la carte bestelling en een standaard dinerdoos?
Bij de Vriesverse maaltijden aan huis kunt u kiezen uit een standaard dinerdoos of een á la Carte bestelling.
Een à la Carte bestelling is een doos met 7 zelf uitgekozen maaltijden uit de catalogus. Deze bestelling is altijd persoonsgebonden en moet u een week van tevoren doorgegeven.
Een standaard dinerdoos is een doos met 7 maaltijden die de Maaltijdservice uitkiest. De levertijd is korter omdat deze uit voorraad leverbaar zijn. U kunt nog de dag voor de bezorging een bestelling opgeven, indien u vóór 12.00 uur bestelt.
Welke betaalwijze wordt gehanteerd?
Als ik ga verhuizen, verhuist mijn lidmaatschap dan mee?
Als u binnen het werkgebied van Amstelring blijft wonen, verhuist het lidmaatschap gewoon met u mee. U dient wel uw adreswijziging zelf aan ons door te geven.
Buiten onze regio is het NIET mogelijk het betaalde lidmaatschap over te zetten naar een andere zorginstelling.
Ik ben net lid geworden, hoe lang duurt het voordat ik mijn Ledenpas krijg?
Een keer per maand verzenden wij alle lidmaatschapspasjes naar onze nieuwe leden van wie de betaling is verwerkt. Als u nog geen ledenpas heeft, kunt u ons bellen en vragen naar uw lidnummer.
Ik heb nog geen factuur ontvangen voor betaling van de contributie voor het lidmaatschap maar ik krijg nu wel een herinnering.
Bel: 020 - 333 5100. Wij sturen u een factuur toe.
Kan het lidmaatschap worden overgenomen door een zoon of dochter op hetzelfde adres?
Ja, uw lidmaatschap kan worden overgenomen want uw lidmaatschap geldt voor een huishouden op één adres. U kunt uw wijziging schriftelijk of telefonisch via 020 - 333 5100 aan ons doorgeven.
Kan ik mijn lidmaatschap ook vergoed krijgen?
Ja, u kunt ook gratis lid zijn. Sommige zorgverzekeraars vergoeden bij bepaalde aanvullende verzekeringen het lidmaatschap van een thuiszorgorganisatie. Vraag dit na bij uw eigen zorgverzekering.
Wanneer ontvang ik mijn Ledenpas?
Betaalt u per factuur? Na betaling van de factuur ontvangt u uw nieuwe ledenpas.
Waar worden mijn persoonlijke gegevens voor gebruikt?
Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor onze administratie, voor aanbiedingen van Medipoint Thuiszorgwinkel Amstelring en nieuws over ons aanbod. Zij zullen niet worden verstrekt aan derden.